Welkom!

Welkom op de website van de Vereniging voor Onderwijs Research.

Aankondiging DoCenter-conferentie

22 april 2014

Op 3 juni 2014 organiseert het DoCenter de derde DoCenter-conferentie met leraren, lerarenopleiders, schoolleiders en onderzoekers in de Grolsch Veste te Enschede. De vraag die op de DoCenter-conferentie centraal zal staan is: Welke competenties worden van docenten verwacht als het gaat om het zelf kunnen ontwerpen van curricula op het niveau van de klas, en het verantwoord gebruiken van digitale media ten behoeve van het leren van leerlingen en studenten? Daarnaast wordt besproken hoe deze competenties verworven kunnen worden.

Klik hier om de volledige aankondiging te bekijken.

Uitnodinging symposium 'samenwerken aan bèta onderwijs en onderzoek'

22 april 2014

Op donderdag 8 mei vindt het Béta en Techniek voorjaarssymposium plaats voor docenten, opleiders en vakdidactisch onderzoekers aan de Technische Universiteit Eindhoven. Doel is het bij elkaar brengen van professionals op het gebied van onderwijs in bèta- en techniek vakken. Onderwijs onderzoekers laten zien wat ze te bieden hebben voor de onderwijspraktijk. Hoe ziet onderzoek er uit dat de praktijk verder kan helpen?

Klik hier voor de volledige uitnodiging.

Avond speciaal voor buitenpromovendi

2 april 2014

Heb jij ook de behoefte om collega-buitenpromovendi te ontmoeten om kennis en ervaringen uit te wisselen? Dinsdag 15 april organiseert het VPO een avond speciaal voor buitenpromovendi in Utrecht.

Wat kun je verwachten? Een informele avond vol uitwisseling, waarbij jullie wensen en behoeften centraal staan.

De avond duurt van 17 tot 20 uur en vindt plaats in restaurant Zeyn (Jaarbeursplein 4), waar het VPO voor een hapje en een drankje zal zorgen. Voor deelname vragen we een bijdrage van 10 euro. Ook buitenpromovendi die niet lid zijn van VPO zijn van harte welkom! Ken je buitenpromovendi die wij niet kennen? Stuur deze mail door!

Deelnemen? Schrijf je dan uiterlijk maandag 7 april in bij Floris van Loon (f.vanloon@rocwb.nl).

We ontmoeten je graag op 15 april!

Call for participation: ICLS Workshop on Learning Analytics for Learning and Becoming in Practice

18 februari 2014

A Workshop at the International Conference of the Learning Sciences 2014

Submissions due March 28th, Notification of acceptance will be sent out before May 1st (in time for early registration reduction).
Workshop held Full Day, Monday June 23, Boulder, Colorado, USA

Organizers
Simon Knight and Simon Buckingham Shum, Open University, UK
Alyssa Friend Wise, Simon Fraser University, CA
David Williamson Shaffer, Wesley Collier and Golnaz Arastoopour, University of Wisconsin-Madison, US
Paul A. Kirschner, Open University, NL

Contact information
Simon Knight

Workshop content
Learning Analytics sits at the intersection of the learning sciences and computational data capture and analysis. Analytics should be grounded in the existing literature with a view to data ‘geology’ over ‘mining’. This workshop explores how analytics may extend the common notion of activity trace data from processes to encompass practices, with a working distinction for discussion as:
Process – series of related actions engaged in as part of learning activities
Practice – repertoire of processes organised around particular foci recognised within a social group
The workshop intersperses attendee presentations/demos with relevant theme-based discussions.

Participation procedure
We're looking for contributions that advance our understanding of the challenges related to using activity trace data to document learning practices. We invite short papers (<4 pages) and demonstrations; accepted submissions will receive short (<10 minute) presentation slots in the workshop. All accepted papers should describe: learning analytics used; the theoretical base/learning science concepts and frameworks drawn on; how their work uses data traces to generate evidence of processes, practices or both; their contribution and/or further areas for discussion. We welcome a variety of papers, including:
Conceptual/theoretical papers might establish a framework for thinking about practice in the context of learning analytics, perhaps providing conceptual analysis of distinctions between practice and process, or the kinds of data and data sources which might be productive in such analysis
Empirical papers might report learning analytics research agendas taking practices as their object of analysis
Technical papers might survey and explain why particular computational techniques and tools may be of particular relevance to practice-based analytics or report a specific tool’s development
Demonstrations will provide motivations for particular systems and ideally link to a demo movie or live demonstration that enables reviewers to see a version in action. We are particularly keen to see submissions for live demos which will receive a slot in the afternoon session.

Papers should use the conference template, and be emailed to Simon Knight with the subject line: ICLS14 Workshop.
Submissions should be made by March 28th

Important dates
Submission Deadline March 28th
Notifications late April (in time for early-registration discount)
Workshop Date June 23rd 2014, Full day workshop

Click here to go to the website.

Deadline indienen voorstel ORD 2014

19 december 2013

Tot en met vrijdag 17 januari 2014 is het mogelijk om een voorstel in te dienen voor de ORD die van 11 t/m 13 juni plaats zal vinden in Groningen. Dit jaar kunnen voorstellen ingediend worden voor het presenteren van een paper, een poster of een symposium.

Deadline indienen voorstel ORD 2014

     Nieuwsberichten

call-ec-cscl-2011-final.pdf (76,5 kB)

cscl2011_dscproposalfinal.pdf (75,4 kB)

Zoek in deze website
  

Vacatures