Het nieuwe nummer Pedagogische Studiën (101-1) is uit!

In Pedagogische Studiën is een nieuw nummer gepubliceerd!

Jaargang 101-1 bevat de volgende bijdragen:

Kirschner, P. (2024). In Memoriam Prof. dr. Jeroen J.G. van Merriënboer (1959 – 2023). Pedagogische Studiën101(1), 1–3. https://doi.org/10.59302/ps.v101i1.18781

Dekker, I., Chong, C., Schippers, M., van Schooten, E., & Delnoy, L. (2024). The right job pays: Effects of different types of work on study progress of pre-service teachers. Pedagogische Studiën101(1), 4–29. https://doi.org/10.59302/ps.v101i1.18782

Bogaerds-Hazenberg, S., Evers-Vermeul, J., & van den Bergh, H. (2024). Text structure instruction in primary education: Effects on reading, summarization, and writing. Pedagogische Studiën101(1), 30–59. https://doi.org/10.59302/ps.v101i1.18783

Adams, T., Koster, B., & den Brok, P. (2024). The Effects Of An Intervention In Student Teachers’ Classroom Management Learning Processes. Pedagogische Studiën101(1), 60–84. https://doi.org/10.59302/ps.v101i1.18784

Boekbespreking 

van der Aalsvoort, J. (2024). Het lerarentekort: over vakmanschap, handelingskennis en de relatie tussen onderwijsonderzoek en de onderwijspraktijk. Pedagogische Studiën101(1), 85–90. https://doi.org/10.59302/ps.v101i1.18785

 

Op de website kunt u deze bijdragen lezen en ook andere interessante inhoud raadplegen.

Tip: maak een account aan om op de hoogte te blijven van nieuwe nummers en activiteiten. Dat kan via https://pedagogischestudien.nl/user/register